maandag 29 mei 2017

Wat kan ik het beste drinken? 7 tips!!



Tip 1: 1,5 tot 2 liter water
Drink voldoende water, de richt lijn is 6 tot 8 glazen per dag. Als je intensief sport of bij warm weer heb je natuurlijk meer water nodig. Zorg dat je niet uitdroogt en geen dorst hebt.
Begin je dag op je nuchtere maag met een glas lauwwarm water met het sap van een halve citroen. Dit is een goede start van de dag!
Zet overdag een kan water met schijfjes citroen of stukjes komkommer klaar. Lekker fris!! Neem liever geen koolzuurhoudend water, omdat dit je darmen kan irriteren.

Tip 2: Geen sportdrankjes
Ben je gezonder aan het leven en ook aan het sporten? Dan is het misschien verleidelijk om een sportdrankje te nemen. Doe dit liever niet. Dit soort drankjes zitten boordevol suikers of zoetstoffen en je lichaam heeft deze drankjes niet nodig.
Als je gewoon goed clean eet, hoef je geen extra maatregelen te nemen na een uurtje sporten. (wel water drinken natuurlijk!)

Tip 3: Maximaal 2 koppen koffie
Drink maximaal 2 koppen koffie per dag. Koffie onttrekt vocht en maakt je hyper. Hoewel wetenschappelijke onderzoeken elkaar tegenspreken over de hoeveelheid kopjes koffie je per dag het beste kunt drinken, kun je daar zelf een keuze in maken door te kijken en te voelen hoe je lichaam erop reageert.

Tip 4: Matig met alcohol
Wees matig met alcohol. Zeker bij warm weer is het verleidelijk een extra biertje of glaasje wijn te nemen. Maar je wordt er dik van en het is slecht voor je cellen. Alcohol legt je vetstofwisseling voor een aantal uren stil, het bevat veel calorie├źn en het wakkert je hongergevoel aan. Alcohol wordt daarom ook wel de vetverdubbelaar genoemd.

Tip 5: Geen frisdrank en fruitsappen
Gewone frisdrank bevat veel suiker. Suiker is slecht voor je cellen, het veroorzaakt pieken in je bloedsuikerspiegel en het vet kan zich ook rond je organen nestelen. Vers geperste fruitsappen hebben een gezond imago vanwege de vitaminen, maar deze fruitsappen zijn een ware suikerbom, ze veroorzaken een piek in je bloedsuikerspiegel en bevorderen de vetopslag. Vermijd liever vers geperste fruitsappen en eet liever twee stuks fruit, bij voorkeur in combinatie met een maaltijd. (ontbijt, lunch, diner)

Tip 6: Drink thee (groene, zwarte of kruiden)
Op warme dagen kun je prima zelf ijsthee maken. (die uit een pak zitten boordevol suikers). Zet liever ’s avonds een pot van je favoriete thee en doe dit in een grote, glazen kan. Laat deze afkoelen in de koelkast. Voeg bij het serveren een schijfje sinaasappel toe en wat ijsblokjes.

Tip 7: Drink verse groentesap
Drink regelmatig een verse groentesap met veel (groene) groenten. Groene bladgroente is rijk aan polyfenolen, een zeer krachtig anti-oxidant en ontstekingsremmend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten