maandag 15 april 2019

Voordelen van eieren!



Met de Pasen in het vooruitzicht zetten we hier nog maar eens alle voordelen van eieren op een rij. Eieren bevatten vitamine A, D en E, maar ook B12, foliumzuur en riboflavine (B2). Daarbovenop bevatten eieren ook mineralen zoals jodium, ijzer, calcium, zink en selenium. Ook zit er cholesterol in eieren, maar niet de cholesterol die slecht voor je is (LDL), dit zegt de Zweedse onderzoeker Jennie Nyenvik in een artikel in Aftonbladet.

Verlies gewicht door het eten van eieren
Studies tonen aan dat een ontbijt rijk aan proteïnen echt kan helpen als je gewicht wilt verliezen. Eieren kunnen je helpen om je langer vol te doen voelen, wat betekent dat ze nuttig zijn om je calorie inname over het algemeen te verlagen.

Eieren versterken het immuunsysteem
Slechts twee eieren per dag kunnen je helpen beschermen tegen infecties, virussen of algemene ziektes. Een eitje bevat 22% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid selenium, een element dat bekend staat om het immuunsysteem te versterken.

Beter geheugen
Choline (zit in de eidooier) beïnvloed de zenuwsignalen die ons helpen om kleine dingetjes te onthouden door de dag heen.

Wondermiddel voor de ogen
Eieren zijn ook rijk aan luteïne. Luteïne helpt om de ogen helder te houden en daarnaast ook een scherp zicht te behouden. Onderzoek heeft aangetoond dat kippeneieren erg rijk zijn aan luteïne.

Helpt tegen depressie
Vitamine D is in de winter lastig te verkrijgen, doordat de zon meestal afwezig is. Vitamine D kan helpen tegen een depressie.

Versterkt het skelet
Wanneer je eieren eet, verkrijg je calcium, wat belangrijk is om je beenderen en skelet te versterken, en osteoporose voorkomt.

Goed voor het bloed
Eieren bevatten een foliumzuur en dit draagt bij tot de aanmaak van nieuwe witte en rode bloedcellen. Mensen die een tekort aan foliumzuur hebben, lopen het risico op bloedarmoede. Foliumzuur is ook belangrijk wat betreft het ontwikkelen van foetussen in de baarmoeder.

Beschermt de huid, haar en nagels
Naast een overvloed aan andere eigenschappen, bevatten eieren ook heel wat vitaminen B en iets omega 3 vetzuren. Deze helpen de huid, haar en nagels gezond te houden.

Spieren versterken
In eieren zitten heel wat proteïnen wat bijdraagt aan het herstel van de spieren na het sporten.

Dus: houdt dagelijks 1 a 2 eieren in je menu, ook na de Pasen!!

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Figuurstudio Tineke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten