zondag 6 mei 2018

Summer Proef Challenge Week 4: WANDELWEEK



Wandelen om gewicht te verliezen. Het kan! Ook met een fors overgewicht is wandelen juist die low-impact beweging die zorgt voor een mooie vetverbranding zonder dat het leidt tot blessures of ander ongemak. Ermee beginnen is makkelijk. Trek je schoenen aan en ga naar buiten. Succes vind je op je weg als je weet vol te houden en je tegelijkertijd je calorie inname in de gaten houdt. We geven je 5 stappen om succes te bereiken.

Met wandelen verbrand je calorieën, zo simpel is het. En als je meer calorieën verbrandt dan je inneemt, val je af. Moeilijker dan dat is het niet. Het is een beetje afhankelijk van je lichaamsgewicht, maar gemiddeld verbrandt een mens 60 kilocalorieën per kilometer. Dat kan lekker optellen als je er regelmatig op uit gaat. Dus doe mee met de wandelweek!

Het voordeel van wandelen boven intensievere sporten is dat het in plaats van een snelle suikerverbranding een ideale vetverbranding geeft. Dat is precies wat we willen: vet verbranden. Bijkomend voordeel van wandelen is dat het de zogenaamde ‘craving for sugar’ vermindert. In plaats van thuis alle kasten door te zoeken naar zoetigheid of grote hoeveelheden voedsel, ben je nu gezond op pad. Het is wetenschappelijk bewezen dat je psychisch beter in je vel gaat zittenvan wandelen. Dat helpt je om ‘nee’ te zeggen tegen alle eetverlokkingen en het wandelen vol te houden.

Volhouden is sowieso de sleutel tot gewichtsverlies en met wandelen is dat makkelijk. Het is leuk en gezellig om te doen, je kunt het altijd en overal doen en je wordt er steeds beter in waardoor je langer op pad kan zijn, mooiere wandelingen kan maken en het als een hobby kunt beschouwen in plaats van als een strenge afvalmethode. Wandelen geeft ook veel minder blessures dan elke andere sport.

5 stappen voor succes
1. Bedenk dat het geen marathon of een sprint is. Ga lekker wandelen en laat de drang om te presteren thuis. Luister naar je lichaam en geniet van de wandelingen die je maakt. Dan hou je wandelen het langste vol. Probeer wel dagelijks een wandeling te maken van minimaal een half uur (of werk daar naar toe als dat niet meteen lukt) en plan een wat langere wandeling op je vrije dag.
2. Vind een wandelmaatje. Gezellig toch, samen met een vriend of vriendin praat je zo een paar kilometer weg. En, afspraak is afspraak. Geen smoesjes als je wandelmaatje op je staat te wachten. Een wandelmaatje hoeft natuurlijk geen mens te zijn, je kunt ook op pad met een (leen)hond.
3. Geniet al wandelend van een luisterboek. Vooral als het een spannend boek is; dan kun je vast niet wachten om morgen weer te gaan. Je kunt je wandelingen
ook opleuken met je eigen favoriete wandelplaylist.
4. Drink water. Het drinken van water maakt afvallen makkelijker. Het houdt je verbranding op gang, het voert afvalstoffen af en vermindert het hongergevoel.
5. De laatste stap is de allerbelangrijkste: Denk om je calorie inname. Uiteindelijk komt het er toch op neer dat je meer calorieën verbruikt dan je inneemt. Dus vooral niet meer gaan eten omdat je zo lekker hebt bewogen in de buitenlucht. Maar om je spieren te verwennen kun je na afloop van je
wandeling wel een hard gekookt eitje eten of een handje noten. Dat eiwit ondersteunt dan de spieropbouw.

Kijk voor meer informatie ook eens op www.wandelvrouw.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten