maandag 2 september 2019

Hallo september!



De hangmat maakt weer plaats voor de bureaustoel en we gaan weer over in het normale ritme. Tijd dus om ook je voeding weer in balans te brengen. Hier nog even een reminder hoe je dat ook alweer doet:
  1. Eet roomboter en andere gezonde vetten. Gezonde vetten zijn heel belangrijke energiegevers. Onze mitochondriën, de energiecentrales die zitten in iedere cel van ons lichaam, kunnen van vetmoleculen meer energie maken dan van glucosemoleculen. Roomboter, ghee, avocado’s, kokosproducten, olijven, ongebrande noten, eieren, zaden en pitten, gras gevoerd vlees, wild gevangen vis; dit zijn allemaal gezonde vetten die verzadigen en waar je lichaam volop energie van kan maken.
  2. Schrap zoveel mogelijk zoetigheid. Zoetigheid verslaving is hardnekkig, voel je een snaaibui opkomen? Probeer op zo’n moment een avocado te eten, liefst nog met een zachtgekookt eitje erbij en je zoete trek verdwijnt direct. Schrap ook vooral zoete dranken, zie dit als vloeibaar snoepgoed.
  3. Eet volop groenten in alle kleuren van de regenboog. Iedere kleur groenten bevat zijn eigen waardevolle stofjes. Zorg dat je minstens drie kleuren op je bord hebt liggen en schep de helft van je bord vol met groenten.
  4. Wees kieskeurig met je koolhydraten. Kijk eens kritisch naar de hoeveelheid koolhydraten die je eet en bouw het af ten gunste van meer groenten en gezonde vetten. Zo train je je lichaam om vetmoleculen te gebruiken als brandstof.
  5. Eet onbewerkte voeding. Bewerkte voeding bevat altijd conserveringsmiddelen, waardoor het langer houdbaar is. Laat dit zoveel mogelijk links liggen en je zult het verschil snel gaan voelen.
  6. Biologisch is logisch. Biologische voedingsmiddelen bevatten niet alleen méér voedingsstoffen, maar ook hogere gehaltes van de gezonde antioxidanten, zo blijkt uit verschillende studies.
  7. Bewegen vóór het ontbijt. Als je voor je ontbijt gaat bewegen, dan dwing je je lichaam om vetcellen te gaan gebruiken als bron van energie. Dit omdat in de nacht de gehele glucose voorraad is verbruikt. Als je draaierig wordt of hoofdpijn krijgt, dan betekent dit dat je een echte glucose verbrander bent en je lichaam nog niet in staat is om vetcellen te gebruiken als brandstof. Focus je in dat geval op de stappen 1 t/m 6 en probeer het na een week nog eens. Fietsen of stevig wandelen is al voldoende.

Wil je weten waar jij staat zo na de vakantie:
De gehele maand september een E-biody meting van € 19,95 voor € 14,95.

De e-biody geeft precies aan hoe het gesteld is met je vetpercentage, spiermassa, vochthuishouding, natrium-kalium gehalte en nog veel meer.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Figuurstudio Tineke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten